søndag 13. desember 2009

De siste dagers harejakt

Jens er fornøyd med losen han hører.. Om vi ikke har skutt noen harer de siste dagene har det vært mye bra loser.. På torsdag jaget ailo veldig bra på en hare i skyberg.. jaget 3.5-4 timer og far så haren 3 ganger, men det var bestemt at den haren ikke skulle skytes, så den må fortsatt være ute i kulda.. Fredag skulle jeg jakte i vardals området, men når jeg kom ut i skogen hadde det blitt skare i løpet av natten, så jeg satte meg i bilen igjen og reiste til tisleidalen i valdres.. Fikk ikke sluppet hunden før halv tolv, og fikk uttak kvart på tolv.. Immo jaget hele dagen og kvelden, jeg så haren 3 ganger, men fikk ikke skutt.. Sto noen meter feil hver jævla gang.. og los er artig det, men ikke når det er bekkmørkt, sent på kveld og 10-12 kuldegrader.. Men fikk da tak i han til slutt.. Jens kom etter på fredags kveld, og hadde det varmt i vogna når jeg kom dit.. Tusen takk Jens.. Lørdag var det 16 kalde og med 50 cm snø som det er i fjellet var det skikkelig finnskestøver føre.. Immo tok ganske fort ut, og vi skulle virkelig skyte en julehare, men sånn ble det ikke. Stang ut hele dagen, og haren kan hoppe rundt i fjellet og le av oss i hele jula.. Jens var den eneste som fikk se den. Vi koblet etter 5 timer los og reiste ned igjen fra fjellet.. Men vi skal nok få oss en hare til før jul..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar